@article { author = {کرمی محمدی, ندا and آزادی, شهرام and جزایری, سید علی}, title = {}, journal = {Aerospace Mechanics}, volume = {10}, number = {1}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2645-5323}, eissn = {2980-8103}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مدل‌سازی دینامیک طولی یک خودروی سواری و کنترل خودکار آن در بزرگراه‌ها}, abstract_fa = {در این مقاله قوانین کنترل دینامیک طولی خودرو برای خودروهای سواری توضیح داده شده است . به منظور کنترل سرعت خودرو در بزرگراه­ها و کنترل فاصله خودرو در ترافیک شهری، یک سیستم کنترلی طراحی شده است که با استفاده از کنترل دریچه گاز و پدال ترمز می­تواند فاصله و سرعت خودرو را کنترل نماید. به این منظور مدل دینامیکی کاملی از دینامیک طولی خودرو، شامل موتور و سیستم انتقال حرکت آورده شده است. کنترلر شامل یک الگوریتم کنترل سرعت و یک الگوریتم کنترل فاصله است. قانون کنترلی پیشنهادی، پروفیل شتاب مطلوب، منطق انتخاب گاز - ترمز و یک الگوریتم کنترل گاز - ترمز را در خودروی کروز کنترل تطبیقی ارائه می­دهد. عملکرد کنترلر سرعت و فاصله خودرو در موقعیت­های مختلف، به صورت رضایت بخشی پاسخ داده است. استفاده از این قوانین باعث افزایش راحتی رانندگی و امنیت سرنشینان شده است.}, keywords_fa = {موتور اشتعال جرقه‌ای,کنترل طولی خودرو,کنترل بهینه خطی,دریچه گاز,ترمزموتور اشتعال جرقه‌ای,ترمز}, url = {https://maj.ihu.ac.ir/article_202431.html}, eprint = {} }