در این مقاله، هدف بررسی ناپایداری احتراق در موتورهای توربین گاز از نوع پیش مخلوط است . در ابتدا، مفاهیم اولیه ناپایداری در موتورهای توربین گاز طرح شده و سپس انواع مودهای فرکانس ناپایداری احتراق مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به نتایج به دست آمده از این تحقیق، کاملاً مشهود است که در هنگام ناپایداری احتراق، با توجه به نوع پیکربندی محفظه شبیه سازی شده، احتمال تحریک مودهای طولی بسیار بیشتر از مودهای عرضی است . بنابراین، مهمترین مودهای فرکانسی در هنگام ناپایداری احتراق، مود اول و احیاناً مود دوم نوسانات طولی است. با توجه به اهمیت مود اول، فقط مود اول فرکانس نوسانات طولی مد نظر قرار داده شده است. برای شبیه سازی ناپایداری احتراق از دیدگاه نوسانات، نسبت تعادل که در واقع یکی از مکانیزم های ناپایداری احتراق در محفظههای موتور توربین گاز می باشد، استفاده شده است. دادههای به دست آمده از شبیه سازی با نتایج تجربی موجود مقایسه شده که رضایت بخش است.