این مقاله به نتایج آزمایشهایی بر روی کمپرسور یک توربین گاز کوچک مولد انرژی الکتریکی میپردازد. این آزمایشها در هنگام کارکرد کل موتور، یا به عبارتی روی خط عملکرد کمپرسور صورت گرفتهاند. مقادیر متوسط زمانی توزیع فشار محوری و محیطی در دورهای مختلف برای هرطبقه کمپرسور اندازهگیری شدهاند. فازهای شتابدهی و کاهش شتاب موتور به فاصلههای زمانی معقول با سرعت ثابت موتور در هر کدام تقسیم شده است. لذا، اخذ اطلاعات آزمایشگاهی در حالت عملکرد پایای موتور صورت گرفته است. پارامترهای اندازه گیری شده شامل شدت گذر جرمی هوا، توزیع دما و فشار میباشند. دادههای آزمایش ها برای محاسبه توزیع ضریب بار در امتداد محور کمپرسور مورد استفاده قرار گرفته اند. نتایج آزمایش ها نشان میدهند که فشار کل در هریک از طبقات از ناحیه خط مرکزی به سمت پوسته و طوقه کاهش مییابد. از طرفی، تغییرات زیادی در ضریب بار هریک از طبقات در طی فازهای شتاب دهی و کاهش شتاب موتور دیده نمیشود. لیکن، توزیع محوری ضریب بار از ابتدا تا انتهای کمپرسور در محدوده سرعت چرخش موتور حین آزمایش ها افزایش یافته است.