دراین مقاله، مدل سازی ریاضی جدیدی از دینامیک سیستم سرو- نیوماتیک ارایه می گردد. در این روش، نیروهای مزاحم درونی، مانند اصطکاک و نیروهای اعمالی ازخارج به سیستم، اعم از اغتشاشات و یا بارهای متصل به پیستون، می توانند با منطق مقتضی وارد مدل سازی سیستم شده و سهمی را از فشار کل در دو سمت پیستون به خود اختصاص دهند. به عنوان نمونه، توزیع فشار در دو سمت پیستون به گونه ای صورت گرفته که نیروی اصطکاک با توجه به جهت حرکت ونیروی اعمالی به سیستم خنثی گردند. سپس، تنظیم فشار تا آنجا ادامه می یابد که شتاب مطلوب در لغزنده ایجاد گردد. روابط شیر محدود کننده جریان به صورت خطی در مدل سازی وارد می گردد. با توجه به واردشدن عبارت های غیر خطی، مدل سازی ریاضی دینامیک سیستم به وسیله الگوریتم مود لغزشی انجام می گیرد. همچنین، منطق و استراتژی کنترل براساس منطق مود لغزشی در نظر گرفته می شود. در پایان، یک نمونه شبیه سازی کامپیوتری به منظور بررسی صحت روش ارایه شده در مدل سازی و کنترل انجام می گیرد.
نجفی فرید, , & همایی نژاد محمدرضا, . (1384). مدل سازی ریاضی جدید سیستم سرو- نیوماتیک بوسیله منطق مود لغزشی به منظور کنترل موقعیت- نیرو. مکانیک هوافضا, 1(2), -.
MLA
نجفی فرید; همایی نژاد محمدرضا. "مدل سازی ریاضی جدید سیستم سرو- نیوماتیک بوسیله منطق مود لغزشی به منظور کنترل موقعیت- نیرو", مکانیک هوافضا, 1, 2, 1384, -.
HARVARD
نجفی فرید, , همایی نژاد محمدرضا, . (1384). 'مدل سازی ریاضی جدید سیستم سرو- نیوماتیک بوسیله منطق مود لغزشی به منظور کنترل موقعیت- نیرو', مکانیک هوافضا, 1(2), pp. -.
VANCOUVER
نجفی فرید, , همایی نژاد محمدرضا, . مدل سازی ریاضی جدید سیستم سرو- نیوماتیک بوسیله منطق مود لغزشی به منظور کنترل موقعیت- نیرو. مکانیک هوافضا, 1384; 1(2): -.