در مقاله حاضر ضریب شدت تنش مود بازشوندگی در ترک های لبه ای با استفاده از تکنیک نوری غیر مخرب برشنگاری دیجیتالی تعیین گردیده و هاله های به دست آمده از روابط تحلیلی و روش اجزا محدود شبیه سازی شده اند. روابط برشنگاری و نیز روابط مکانیک شکست الاستیک خطی با یکدیگر ترکیب شده اند تا الگوریتمی برای تعیین ضریب شدت تنش (KI) به دست آید. به منظور بهره گیری از ویژگی میدانی برشنگاری و همچنین به حداقل رساندن خطای داده های تجربی، برای به دست آوردن ضریب شدت تنش مورد نظر از روش حداقل مربعات استفاده شده است. مقایسه هاله های شبیه سازی شده و مقادیر تجربی و تئوری ضریب شدت تنش نشان دهنده میزان اعتبار این تکنیک و توانایی های آن در مسائل کاربردی می باشد.
قضاوی زاده اکبر, , سلطانی ناصر, , حکیم الهی بهزاد, , & قاسمیه مهدی, . (1384). تعیین ضریب شدت تنش مود بازشوندگی در ترک های لبه ای با استفاده از برشنگاری دیجیتالی به همراه شبیه سازی های عددی و تحلیلی. مکانیک هوافضا, 1(3), -.
MLA
قضاوی زاده اکبر; سلطانی ناصر; حکیم الهی بهزاد; قاسمیه مهدی. "تعیین ضریب شدت تنش مود بازشوندگی در ترک های لبه ای با استفاده از برشنگاری دیجیتالی به همراه شبیه سازی های عددی و تحلیلی", مکانیک هوافضا, 1, 3, 1384, -.
HARVARD
قضاوی زاده اکبر, , سلطانی ناصر, , حکیم الهی بهزاد, , قاسمیه مهدی, . (1384). 'تعیین ضریب شدت تنش مود بازشوندگی در ترک های لبه ای با استفاده از برشنگاری دیجیتالی به همراه شبیه سازی های عددی و تحلیلی', مکانیک هوافضا, 1(3), pp. -.
VANCOUVER
قضاوی زاده اکبر, , سلطانی ناصر, , حکیم الهی بهزاد, , قاسمیه مهدی, . تعیین ضریب شدت تنش مود بازشوندگی در ترک های لبه ای با استفاده از برشنگاری دیجیتالی به همراه شبیه سازی های عددی و تحلیلی. مکانیک هوافضا, 1384; 1(3): -.