در این مقاله، تأثیر تغییرات هندسی پرهها شامل ضخامت بیشینه و زبری سطح پره بر روی پارامترهای عملکردی کمپرسور محوری گذرصوتی شامل راندمان و نسبت فشار مورد بررسی قرار گرفته است. برای شبیهسازی سهبعدی میدان جریان پیچیده کمپرسور محوری، از یک کد عددی استفاده شده که قادر به حل معادلات ناویر استوکس رینولدز- میانگین است. نتایج کد عددی با نتایج آزمایشگاهی کمپرسور محوری مورد مقایسه قرار گرفته بهطوریکه نتایج نشاندهنده صحت کد عددی میباشد. سپس تأثیر تغییرات هندسی فوق-الذکر بر روی منحنیهای عملکردی کمپرسور محوری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که افزایش زبری سطح و ضخامت پره سبب کاهش راندمان، نسبت فشار و دبی جریان در کمپرسور میشود.
اسدالهی قهیه, عبداله, سجادی, سید میثم, & قربانی, رضا. (1392). تأثیر تغییرات ضخامت بیشینه و زبری سطح پره بر روی عملکرد کمپرسور محوری. مکانیک هوافضا, 9(1), -.
MLA
عبداله اسدالهی قهیه; سید میثم سجادی; رضا قربانی. "تأثیر تغییرات ضخامت بیشینه و زبری سطح پره بر روی عملکرد کمپرسور محوری", مکانیک هوافضا, 9, 1, 1392, -.
HARVARD
اسدالهی قهیه, عبداله, سجادی, سید میثم, قربانی, رضا. (1392). 'تأثیر تغییرات ضخامت بیشینه و زبری سطح پره بر روی عملکرد کمپرسور محوری', مکانیک هوافضا, 9(1), pp. -.
VANCOUVER
اسدالهی قهیه, عبداله, سجادی, سید میثم, قربانی, رضا. تأثیر تغییرات ضخامت بیشینه و زبری سطح پره بر روی عملکرد کمپرسور محوری. مکانیک هوافضا, 1392; 9(1): -.