در مقاله حاضر جهت انجام آزمون تجربی، تحلیل خطی و غیرخطی ایرفویل دو درجه آزادی در جریان مادونصوت تراکمناپذیر مورد بررسی قرار گرفته است. معادلات حاکم از روش لاگرانژ و با استفاده الگوی آیرودینامیکی واگنر برای حل در حوزه زمان استخراج شده است. سامانه فلاتر دو درجه آزادی، ترکیبی از دو مود خمشی و پیچشی میباشد. این سامانه شامل یک بال صلب قابل نصب بر روی تکیهگاه الاستیک برای آزمایش فلاتر است. مطالعه حاضر بررسی تجربی رفتار یک ایرفویل دو درجه آزادی بر روی بستر الاستیک جهت جابهجایی عرضی و پیچشی بدون لقی است. در تحلیلهای اکادمیک معمولاً فلاتر دو درجه آزادی ترکیبی از دو مود خمشی و پیچشی است. تکیهگاههای سامانه، قابلیت جابهجایی در دو جهت موردنظر را در مواجه با پدیده فلاتر ایجاد میکند. با توجه به محاسبات تئوری، یک سامانه فلاتر دو درجه آزادی با تکیهگاههای الاستیک (فلکسچرهای خمشی و پیچشی) ساخته و کالیبره گردید. در خلال آزمایش تجربی، پدیده فلاتر با دو مود خمشی و پیچشی در سرعتهای مختلف مشاهده شد. بررسی نتایج آزمایشهای تونل باد و پارامترهای مؤثر نشان میدهد که افزایش نسبت فرکانسی باعث کاهش سرعت فلاتر میشود، اما این کاهش در یک نسبت فرکانسی به حداقل خود رسیده و سپس دوباره افزایش مییابد. همچنین مشاهده شد که افزایش فاصله محور الاستیک از لبه حمله منجر به افزایش سرعت فلاتر میگردد
گلپرور, حسین, & ایرانی, سعید. (1393). بررسی تجربی سرعت فلاتر یک ایرفویل دو درجه آزادی در جریان مادونصوت تراکمناپذیر و مقایسه با نتایج تئوری. مکانیک هوافضا, 10(3), -.
MLA
حسین گلپرور; سعید ایرانی. "بررسی تجربی سرعت فلاتر یک ایرفویل دو درجه آزادی در جریان مادونصوت تراکمناپذیر و مقایسه با نتایج تئوری". مکانیک هوافضا, 10, 3, 1393, -.
HARVARD
گلپرور, حسین, ایرانی, سعید. (1393). 'بررسی تجربی سرعت فلاتر یک ایرفویل دو درجه آزادی در جریان مادونصوت تراکمناپذیر و مقایسه با نتایج تئوری', مکانیک هوافضا, 10(3), pp. -.
VANCOUVER
گلپرور, حسین, ایرانی, سعید. بررسی تجربی سرعت فلاتر یک ایرفویل دو درجه آزادی در جریان مادونصوت تراکمناپذیر و مقایسه با نتایج تئوری. مکانیک هوافضا, 1393; 10(3): -.