یکی از مناسب ترین ابزار اندازه گیری در تونل باد" بالانس" است که برروی آن پل های کرنش سنجی نصب شده است تا کرنش های اعمال شده را در حالت دینامیکی و استاتیکی به نحوه مطلوبی اندازه گیری کند. در این مقاله ، ساختار یک بالانس پنج مولفه دینامیکی و سیستم ارتعاش اجباری مربوط به آن تشریح شده و منابع خطا روی آن در حالتی که مدل استاندارد دینامیکی روی آن نصب است، بررسی و تحلیل می شود. سپس براساس آزمون های عملی فرکانس طبیعی سیستم محاسبه می شود تا با استفاده از آن نرخ داده برداری مناسب درسیستم اخذ اطلاعات انتخاب شود. همچنین، یک فیلتر مناسب برای حذف اغتشاش از سیگنالهای اصلی انتخاب و با انجام یک آزمون واقعی تونل باد در عدد ماخ 1.5 مولفه نیروی عمودی مدل استاندارد دینامیکی بدست آمده قبل و بعد از فیلتر بررسی شده است. برای بهینه سازی فیلترو افزایش دقت اندازه گیری نیز یک معیار اندازه گیری براساس حداقل سازی نویز داخل کانال ارایه شده است. نتایج بدست آمده از به کارگیری این معیار حاکی از آن است که مولفه های این مدل دارای اغتشاش، تغییرات لحظه ای فاز، دامنه و اعواجاج قابل ملاحظه ای هستند. نتیجه مهم بدست آمده این است که در حین انجام آزمون باید جریان عبوری از روی مدل از پایداری مناسبی برخوردار باشد. لازمه این کار ثابت نگه داشتن رژیم موتورها است، علاوه بر این باید با استفاده از روابط مناسب بین بالانس و مدل از حرکت جانبی آن کاست تا مدل مورد آزمون تغییر لحظه ای فاز و دامنه نداشته باشد.