امروزه از پوسته های کامپوزیت لایه ای در کاربردهای مختلفی نظیر مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع دریایی و مهندسی خودرو به صورت گسترده ای استفاده می شود. در این مقاله، انتقال صوت به داخل یک پوسته کامپوزیت لایه ای نامحدود باهدف بررسی انتقال صوت به داخل کابین هواپیما مورد مطالعه قرار گرفته است. پوسته در داخل محیط سیال غوطه ور بوده و سیال خارجی با سرعت ثابتی از روی آن عبور می کند. از روش امپیدانس مشخصه مودال و تئوری تغییر شکل برشی مرتبه اول برای محاسبه انتقال صوت با در نظر گرفتن سه جهت مختصات پوسته استفاده شده است. افت انتقال صوت بدست آمده در این مقاله بانتایج بدست آمده برای پوسته های جدار نازک کامپوزیت لایه ای توسط سایر محققین مقایسه شده است. همچنین، اثرات خواص سازه ای و شرایط پروازی، نظیر عدد ماخ، ارتفاع پرواز هواپیما، ضخامت جداره پوسته و زاویه چیدمان لایه ها بر افت انتقال صوت مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان، نتایج افت انتقال صوت حاصل از تئوری کلاسیک پوسته و تئوری تغییر شکل برشی مرتبه اول برای پوسته های ایزوتروپ و کامپوزیت لایه ای با هم مقایسه شده اند که همخوانی خوبی را نشان می دهد.
دانشجو کامران, , نوری علی, , & طالبی توتی روح اله, . (1385). انتقال صوت در پوسته های استوانه ای کامپوزیت لایه ای با در نظر گرفتن تغییر شکل برشی. مکانیک هوافضا, 2(2), -.
MLA
دانشجو کامران; نوری علی; طالبی توتی روح اله. "انتقال صوت در پوسته های استوانه ای کامپوزیت لایه ای با در نظر گرفتن تغییر شکل برشی", مکانیک هوافضا, 2, 2, 1385, -.
HARVARD
دانشجو کامران, , نوری علی, , طالبی توتی روح اله, . (1385). 'انتقال صوت در پوسته های استوانه ای کامپوزیت لایه ای با در نظر گرفتن تغییر شکل برشی', مکانیک هوافضا, 2(2), pp. -.
VANCOUVER
دانشجو کامران, , نوری علی, , طالبی توتی روح اله, . انتقال صوت در پوسته های استوانه ای کامپوزیت لایه ای با در نظر گرفتن تغییر شکل برشی. مکانیک هوافضا, 1385; 2(2): -.