شناخت رفتار جت های برخوردی آشفته و جریان فواره ای حاصل از آن در طراحی هواپیماهای عمود پرواز هنگام برخاستن از سطح زمین اهمیت قابل ملاحظه ای دارد. در تحقیق حاضر، میدان جریان حاصل از برخورد دو جت آشفته تقارن محوری بر روی یک سطح صاف مطالعه شده است. پارامترهای میدان جریان و آشفتگی برای ناحیه برخوردی جت ها و فواره تشکیل شده در حالت های مختلفی که با تغییر فاصله مرکز به مرکز جت ها از هم و تغییر ارتفاع جت ها از سطح برخورد بدست می آید، محاسبه شده اند. پیش بینی یک جریان با استفاده از مدل های آشفتگی دو معادله ای k-e و k-w، روش گسسته سازی QUICK و الگوریتم حل SIMPLE انجام شده است. مقایسه نتایج عددی با داده های تجربی تطابق خوبی را نشان می دهد.
موسوی نائینیان سیدمجتبی, , مافی مصطفی, , & علوی تبریزی سیدپرویز, . (1386). مطالعه عددی میدان جریان حاصل از برخورد دو جت آشفته بر روی یک سطح صاف و فواره حاصل از آن. مکانیک هوافضا, 3(1), -.
MLA
موسوی نائینیان سیدمجتبی; مافی مصطفی; علوی تبریزی سیدپرویز. "مطالعه عددی میدان جریان حاصل از برخورد دو جت آشفته بر روی یک سطح صاف و فواره حاصل از آن", مکانیک هوافضا, 3, 1, 1386, -.
HARVARD
موسوی نائینیان سیدمجتبی, , مافی مصطفی, , علوی تبریزی سیدپرویز, . (1386). 'مطالعه عددی میدان جریان حاصل از برخورد دو جت آشفته بر روی یک سطح صاف و فواره حاصل از آن', مکانیک هوافضا, 3(1), pp. -.
VANCOUVER
موسوی نائینیان سیدمجتبی, , مافی مصطفی, , علوی تبریزی سیدپرویز, . مطالعه عددی میدان جریان حاصل از برخورد دو جت آشفته بر روی یک سطح صاف و فواره حاصل از آن. مکانیک هوافضا, 1386; 3(1): -.