در این تحقیق، روش الحاقی پیوسته به منظور بهینه کردن ایرفویل ها در جریان های مادون صوت و گذر صوت به کارگرفته شدهاست. یک حل کننده جریان به منظور حل میدان جریان تراکم پذیر غیرلزج اطراف ایرفویل در هر سیکل طراحی مورد استفاده قرار گرفت. دو مساله طراحی ( که معمولا در بهینه سازی شکل آیرودینامیکی مطرح می شوند)، یعنی طراحی فشار معکوس و کمینه سازی پسا بررسی شدهاند. در بخش اول، مثالی به منظور ارزیابی عملکرد روش الحاقی در مساله طراحی معکوس اجرا گردید. نتایج نشان می دهد که روش الحاقی می تواند به عنوان یک ابزار کارآمد در مسائل طراحی معکوس آیرودینامیکی مورد استفاده قرار گیرد. در بخش دوم، بهینه سازی مقید در مساله کمینه سازی پسا مطالعه گردید. مثال های بررسی شده نشان می دهد که یک تغییر کوچک در هندسه باعث کاهش قابل ملاحظه ای در ضریب پسا می شود. به منظور ارزیابی عملکرد روش الحاقی در مسائل با تعداد متغیرهای طراحی زیاد و همچنین به منظور بررسی تاثیر بردار طراحی بر روی نتایج بهینه سازی، کمینه سازی مقید پسا با استفاده از دو بردار طراحی متفاوت انجام گردید. نتایج نشان می دهد که مکانیزم و مقدار کاهش پسا توسط نوع برداری طراحی متاثر می شود. همچنین، هزینه محاسباتی روش الحاقی مستقل از تعداد متغیرهای طراحی است.