در این مقاله نتایج بهدست آمده از شبیهسازی جریان آشفته سهبعدی ناشی از برخورد یک جت با جریان اصلی در عدد رینولدز 4700 بر مبنای قطر و سرعت جت، با استفاده از رهیافت ترکیبی شبیهسازی گردابه بزرگ/ میانگینگیری رینولدز معادلات ناویر-استوکس ارائه شده است. برای حل معادلات گسسته شده، از روش حجم محدود روی شبکه غیریکنواخت جابهجا شده استفاده شده و برای ارزیابی دقت رهیافت ترکیبی، نتایج بهدست آمده با نتایج تجربی موجود مقایسه شدهاند. نتایج نشان میدهند که رهیافت ترکیبی، با بهرهگیری از مزیتهای دو رهیافت شبیهسازی گردابه بزرگ و میانگینگیری رینولدز معادلات ناویر-استوکس، میتواند در تحلیل جریانهای پیچیده از دقت قابل توجهی برخوردار باشد. همچنین، از مزایای دیگری مانند کاهش حجم محاسبات و امکان افزایش دامنه حل نیز بهرهمند شود. در ضمن تأثیر نسبت تزریقهای بالا در شکل ساختارهای جریان در ناحیه جت و پاییندست آن، مانند جفت گردابه خلافگرد نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
قدسی, سید روح اله, طیبی رهنی, محمد, رمضانی زاده, مهدی, & جراح باشی, درین. (1390). شبیهسازی جریان آشفته سهبعدی ناشی از برخورد جت با جریان اصلی با استفاده از رهیافت ترکیبی LES/URANS. مکانیک هوافضا, 7(3), -.
MLA
سید روح اله قدسی; محمد طیبی رهنی; مهدی رمضانی زاده; درین جراح باشی. "شبیهسازی جریان آشفته سهبعدی ناشی از برخورد جت با جریان اصلی با استفاده از رهیافت ترکیبی LES/URANS", مکانیک هوافضا, 7, 3, 1390, -.
HARVARD
قدسی, سید روح اله, طیبی رهنی, محمد, رمضانی زاده, مهدی, جراح باشی, درین. (1390). 'شبیهسازی جریان آشفته سهبعدی ناشی از برخورد جت با جریان اصلی با استفاده از رهیافت ترکیبی LES/URANS', مکانیک هوافضا, 7(3), pp. -.
VANCOUVER
قدسی, سید روح اله, طیبی رهنی, محمد, رمضانی زاده, مهدی, جراح باشی, درین. شبیهسازی جریان آشفته سهبعدی ناشی از برخورد جت با جریان اصلی با استفاده از رهیافت ترکیبی LES/URANS. مکانیک هوافضا, 1390; 7(3): -.