در تئوریهای مربوط به مسائل روانکاری، سطوح یاتاقان را صاف و بدون زبری در نظر میگیرند، در حالیکه چنین فرضی در عمل صحت ندارد. در حالاتی که زبری هممرتبه با ضخامت فیلم سیال است، تأثیر قابل توجهی بر پارامترهای عملکرد یاتاقان خواهد داشت. هندسه سطح یاتاقان آنچنان نامنظم است که گاه اجباراً از مدلهای آماری استفاده میشود. معمولا، حل تحلیلی معادلات حاکم در حالاتی که زبری موجود است، بسیار دشوار است. در این مقاله با استفاده از روش المان محدود به بررسی تأثیر زبری سطح بر فشار و میزان تحمل بارهای عمودی و مماسی یاتاقانهای لغزشی پلهای پرداخته شده است. مسأله به ازای دو پروفیل زبری مختلف بررسی و نتایج با هم مقایسه شدهاند که همخوانی نسبتا خوبی را نشان میدهند.
قناعتیان, محمد هادی, خداداد, محمود, & دشتی رحمت آبادی, اصغر. (1390). بررسی اثر ناهمواری سطح بر عملکرد روانکاری در یاتاقانهای لغزشی پلهای. مکانیک هوافضا, 7(3), -.
MLA
محمد هادی قناعتیان; محمود خداداد; اصغر دشتی رحمت آبادی. "بررسی اثر ناهمواری سطح بر عملکرد روانکاری در یاتاقانهای لغزشی پلهای", مکانیک هوافضا, 7, 3, 1390, -.
HARVARD
قناعتیان, محمد هادی, خداداد, محمود, دشتی رحمت آبادی, اصغر. (1390). 'بررسی اثر ناهمواری سطح بر عملکرد روانکاری در یاتاقانهای لغزشی پلهای', مکانیک هوافضا, 7(3), pp. -.
VANCOUVER
قناعتیان, محمد هادی, خداداد, محمود, دشتی رحمت آبادی, اصغر. بررسی اثر ناهمواری سطح بر عملکرد روانکاری در یاتاقانهای لغزشی پلهای. مکانیک هوافضا, 1390; 7(3): -.