در این مقاله، ابتدا مدل المان محدود یک بال با زاویهی عقبگرد و نسبت باریکشدگی معین توسط نرمافزار MSC PATRAN ایجاد شده است. جنس صفحه از فولاد فنری بوده و شرایط مرزی در ریشهی بال بهصورت گیردار درنظر گرفته شده است. مدل ایجاد شده، توسط نرمافزار MSC NASTRAN آنالیز مودال شده و فرکانسهای طبیعی و شکل مودهای آن استخراج شده است. نتیجههای بهدست آمده با نتیجههای آنالیز مودال تجربی بر روی مدل واقعی با شرایط مرزی مشابه مورد مقایسه قرار گرفته است. در ادامه، مدل آیرودینامیکی بال بهکمک نرمافزار PATRAN ایجاد شده و بهکمک درونیابهای موجود در نرمافزار، با مدل سازهای کوپل شده و شرایط آیرودینامیک جریان نیز تعریف شده است. مدل (المان محدود) آیروالاستیک ساخته شده توسط نرمافزار NASTRAN آنالیز فلاتر شده و سرعت و فرکانس فلاتر آن بهدست آمده است. درنهایت مدل واقعی ساخته شده، در داخل تونل باد مورد آزمایش فلاتر قرار گرفته است. مقایسه نتیجههای بهدست آمده از آنالیز فلاتر بهکمک نرمافزار المان محدود با تست تجربی در تونل باد نشان میدهد که نتایج از دقت مناسبی برخوردار است.
ایرانی, سعید, دهقانی, روح الله, گل پرور, حسین, & حسینیان, علیرضا. (1391). آنالیز فلاتر یک بال با استفاده از روش تجربی و تئوری. مکانیک هوافضا, 8(3), -.
MLA
سعید ایرانی; روح الله دهقانی; حسین گل پرور; علیرضا حسینیان. "آنالیز فلاتر یک بال با استفاده از روش تجربی و تئوری", مکانیک هوافضا, 8, 3, 1391, -.
HARVARD
ایرانی, سعید, دهقانی, روح الله, گل پرور, حسین, حسینیان, علیرضا. (1391). 'آنالیز فلاتر یک بال با استفاده از روش تجربی و تئوری', مکانیک هوافضا, 8(3), pp. -.
VANCOUVER
ایرانی, سعید, دهقانی, روح الله, گل پرور, حسین, حسینیان, علیرضا. آنالیز فلاتر یک بال با استفاده از روش تجربی و تئوری. مکانیک هوافضا, 1391; 8(3): -.