در این مقاله قوانین کنترل دینامیک طولی خودرو برای خودروهای سواری توضیح داده شده است . به منظور کنترل سرعت خودرو در بزرگراهها و کنترل فاصله خودرو در ترافیک شهری، یک سیستم کنترلی طراحی شده است که با استفاده از کنترل دریچه گاز و پدال ترمز میتواند فاصله و سرعت خودرو را کنترل نماید. به این منظور مدل دینامیکی کاملی از دینامیک طولی خودرو، شامل موتور و سیستم انتقال حرکت آورده شده است. کنترلر شامل یک الگوریتم کنترل سرعت و یک الگوریتم کنترل فاصله است. قانون کنترلی پیشنهادی، پروفیل شتاب مطلوب، منطق انتخاب گاز - ترمز و یک الگوریتم کنترل گاز - ترمز را در خودروی کروز کنترل تطبیقی ارائه میدهد. عملکرد کنترلر سرعت و فاصله خودرو در موقعیتهای مختلف، به صورت رضایت بخشی پاسخ داده است. استفاده از این قوانین باعث افزایش راحتی رانندگی و امنیت سرنشینان شده است.
کرمی محمدی, ندا, آزادی, شهرام, & جزایری, سید علی. (1393). مدلسازی دینامیک طولی یک خودروی سواری و کنترل خودکار آن در بزرگراهها. مکانیک هوافضا, 10(1), -.
MLA
ندا کرمی محمدی; شهرام آزادی; سید علی جزایری. "مدلسازی دینامیک طولی یک خودروی سواری و کنترل خودکار آن در بزرگراهها". مکانیک هوافضا, 10, 1, 1393, -.
HARVARD
کرمی محمدی, ندا, آزادی, شهرام, جزایری, سید علی. (1393). 'مدلسازی دینامیک طولی یک خودروی سواری و کنترل خودکار آن در بزرگراهها', مکانیک هوافضا, 10(1), pp. -.
VANCOUVER
کرمی محمدی, ندا, آزادی, شهرام, جزایری, سید علی. مدلسازی دینامیک طولی یک خودروی سواری و کنترل خودکار آن در بزرگراهها. مکانیک هوافضا, 1393; 10(1): -.