در این مقاله یک قانون هدایت نوین برای کانال سمت رهگیرهای آشیانهیاب طراحی شده است. به دلیل استفاده از تئوری کنترل مد لغزشی، از معادلات غیرخطی حاکم بر هندسه درگیری استفاده شده و شتاب هدف نیز به عنوان نامعینی در نظر گرفته میشود. در اینصورت نیازی به اندازهگیری یا تخمین دقیق مانور هدف در حین پرواز نبوده و تنها از کران بالای آن استفاده میشود. طبق ایده ناوبری موازی از نرخ چرخش خط دید بین رهگیر و هدف برای تعریف متغیر لغزش استفاده شده و قانون کنترل طوری طراحی میشود که این متغیر لغزش در مدت زمان محدودی به صفر برسد. برای تولید سیگنال کنترل هموار و حذف نوسانات آن، بخش ناپیوسته قانون هدایت با یک تابع پیوسته تقریب زده شده است. تنظیم صحیح پارامترهای کنترلکننده، باعث کاهش نیروی کنترل، زمان پرواز و تلفات سرعت رهگیر میشود. نتایج شبیهسازیهای گوناگون در حضور دینامیک واقعی سیستم کنترل یک رهگیر آشیانهیاب نشان میدهد که در مقایسه با روشهای دیگر از جمله هدایت تناسبی، الگوریتم طراحی شده دارای کارایی بیشتری بوده و قادر است اهداف مانوردار را شکار کند.