تهران انتهای اتوبان بابایی بعد از پل لشکرک شهرک ولایت بلوک 310 واحد 2
چکیده
محدودهی عملکرد مطمئن پره به لحاظ عدم بروز پدیده تشدید در شرایط مختلف کاری روتور با استفاده از روش آنالیز مودال مشخص میشود. با توجه به اینکه پرههای فلزی یا کامپوزیتی بالگردها دارای انعطافپذیری خاصی میباشند، که در سرعتهای مختلف منجر به تغییر شکل این سازه در صفحات مختلف میگردد، این تغییر شکلها میتواند اثر زیادی بر روی عملکرد آیرودینامیک بالگرد داشته باشد. تحلیل دینامیکی پرههای بالگرد براساس مشخصات دینامیکی این سازه، در سرعتهای دورانی مختلف انجام میشود و در این مقاله نیز تحلیلی براساس روشهای جرمهای متمرکز (روش مایکلاشتاد و المان محدود) و تست مودال بر روی سازه روتور انجام شده، که تحلیل المان محدود به دو روش نرم افزاری و تحلیلی صورت گرفته است. تست مودال برای صحهگذاری و مقایسه با روشهای جرمهای متمرکز در دو حالت استاتیکی و دینامیکی با سرعتی ثابت، بر روی سازه روتور انجام شده است. با مقایسه نتایج حاصل از هر دو روش و پس از اطمینان از وجود تطابق بین نتایج روشهای جرمهای متمرکز و نتایج تجربی، تجزیه و تحلیلی مطابق شرایط کاری روتور صورت گرفت و در نهایت دیاگرام کمپل رسم گردید. بر طبق این دیاگرام مشخص شدکه هیچگونه مشکل رزونانسی در پرهی روتور بهوجود نیامده است، ضمن اینکه تطابق قابل قبولی بین نتایج عددی و تجربی وجود دارد.