مراحل متعدد در فرایند طراحی سازههای هوایی، اثرات متقابل موضوعات طراحی و لزوم در اختیارداشتن یک پیشبینی اولیه در مراحل طراحی، نیاز به وجود یک روش طراحی پارامتریک کلی برای اجزاء مختلف سازهای را ضروری میسازد. روش طراحی براساس مفهوم شناسه سازه یک روش طراحی و تحلیل همزمان بوده که با دریافت پارامتر کلیدی شناسه سازه و خصوصیات مواد میتواند طراحی کاملی از مقطع پنل تقویتشده فشاری را در اختیار طراح قرار دهد. در این مقاله ضمن بررسی و تحلیل روش طراحی پنل تقویتشده با مفهوم شناسه سازه با پیکربندی کلی، نتایج آن از دو راهبرد مختلف استخراج شده و با انجام اصلاحاتی، نتایج روش شناسه سازه به نتایج تحلیلهای چرخهای مرسوم نزدیکتر شده است. درنهایت نتایج حاصل با نتایج روشهای جاری طراحی مقایسه شدهاند. روش شناسه سازه علاوهبر اینکه خود میتواند یک روش طراحی محسوب شود، بهعنوان ابزاری برای تعیین حدود ناحیه بهینه و انتخاب نقاط اولیه طراحی در روشهای بهینهسازی عددی بر پایه روابط تحلیلی و یا روشهای اجزاء محدود قابل استفاده میباشد.
دزیانی, مرتضی, دلایلی, حسین, یوسفی, شهرام, & نخفروش, حمید. (1396). طراحی ابعادی پنل تقویتشده فشاری با استفاده از مفهوم شناسه سازه. مکانیک هوافضا, 13(1), -.
MLA
مرتضی دزیانی; حسین دلایلی; شهرام یوسفی; حمید نخفروش. "طراحی ابعادی پنل تقویتشده فشاری با استفاده از مفهوم شناسه سازه", مکانیک هوافضا, 13, 1, 1396, -.
HARVARD
دزیانی, مرتضی, دلایلی, حسین, یوسفی, شهرام, نخفروش, حمید. (1396). 'طراحی ابعادی پنل تقویتشده فشاری با استفاده از مفهوم شناسه سازه', مکانیک هوافضا, 13(1), pp. -.
VANCOUVER
دزیانی, مرتضی, دلایلی, حسین, یوسفی, شهرام, نخفروش, حمید. طراحی ابعادی پنل تقویتشده فشاری با استفاده از مفهوم شناسه سازه. مکانیک هوافضا, 1396; 13(1): -.