در مقاله حاضر، روشی نوین برای هدایت بهینه فاز بازگشت به جو پیشنهاد میگردد. این روش هدایت مبتنی بر بهینهسازی مسیر لحظهای و برخط است که در آن، فرامین بهینه هدایت از حل متوالی مسائل کنترل بهینه بهدست میآیند. بهمنظور حل سریع و برخط مسائل کنترل بهینه، از رویکردی ترکیبی مشتمل بر مفاهیم همواری دیفرانسیلی، منحنیهای بیاسپیلاین، همنشانی مستقیم و برنامهریزی غیرخطی استفاده میشود. با انجام فرآیند بهینهسازی مسیر در قالب یک حلقه بسته کنترلی و پیادهسازی قواعد کنترل افق پسین، میتوان پاسخهای حلقه باز کنترل بهینه را به شرایط لحظهای جسم و هدف وابسته کرد. در این حالت، میتوان فرامین هدایت را براساس توابع هدف و قیود متنوعی تولید نمود و عدم قطعیتهای مدل را با واردنمودن شرایط لحظهای وسیله به بخش بهینهسازیکننده مسیر درنظرگرفت. بهمنظور نشاندادن قابلیتهای روش هدایت پیشنهادی، مثالی عددی از هدایت یک جسم بازگشتی در حضور عدم قطعیتهای مدل و باد ارائه میشود.